Nøkkel og lås

Låsproblemer

Dersom låsen i leilighetsdøra ikke fungerer, slik at du ikke kommer inn eller ut av leiligheten, ta kontakt med vaktmesteren for assistanse. Hvis dette skjer akutt utenfor arbeidstid, så kan styreleder kontaktes for å bestille utrykning fra låssmed.


Hvis du har mistet nøkkelen og dermed låst deg ute, er det mulig å bestille innlåsningsassistanse fra vekterfirma organisert via TOBB. Trykk på knappen under for mer informasjon og telefonnummer.


Borettslaget benytter et felles låssystem fra Kaba. Dersom du trenger flere nøkler, kan dette bestilles fra TOBB sine nettsider. Ved behov for å bytte lås, skal Kaba kontaktes slik at man får en ny lås som inngår i samme system.


Borettslaget anbefaler bruk av digital nøkkel. Kontakt styret dersom du er andelseier uten tilgang.

Nøkkel og lås

Porttelefon og postkasse

Porttelefon

Det er kun vaktmesteren som skal endre navn på porttelefonen, og det er heller ikke anledning til å lime egne lapper utenpå dekselet. Dette for å hindre at tablået blir stygt eller skadet, og for å opprettholde et enhetlig utseende på navnelappene.


Bestilling av navnelapp til porttelefon gjøres ved å kontakte vaktmester på e-post. E-post adresse er å finne på knappen nedenfor eller under "Kontakt" opp til høyre. Inkluder informasjon om hva tidligere beboers navn på porttelefonen er og hva det nye navnet skal være.


Under porttelefonapparatet sitter det en liten knapp der man kan justere volumet på ringelyden i 3 steg. Hvis man setter denne knappen mellom to innstillinger, vil ringelyden fra apparatet være avslått. Merk at det ikke er anledning til å demontere verken porttelefonapparatet eller utetablået selv. Alle endringer skal gjøres av vaktmester/elektriker.


Postkasse

Navneskilt til postkasse bestilles hos Posten.

(tips: ved adresseendring hos Posten, kan man bestille et gratis postkasseskilt)

Share by: