TV og internett

TV og internett

Kabel-TV og internett

Borettslaget har en kollektiv avtale med Telia om leveranse av tv og internett via fiber. Avtalen inkluderer Telia digital-tv (Start) og bredbånd (250/250 Mbps) til alle leiligheter. Tjenester utover dette kan hver beboer selv bestille direkte fra Telia. Ta kontakt med kundeservice på www.telia.no, telefon 924 05 050 eller gå innom et av Telias kundesenter for å aktivere tjenestene, bestille ekstratjenester eller ved tekniske problemer.


Den nye TV-pakka gir hver beboer stor frihet til selv å sette sammen hvilke kanaler og tjenester man ønsker. Man får 50 poeng som enten kan brukes til å velge individuelle kanaler eller andre tjenester, blant annet fotball fra norsk eliteserie og strømmetjenesten HBO. Du velger selv dette ved å logge inn på nettsidene til Get.



Den hvite hjemmesentralboksen i stua følger leiligheten og må ikke fjernes, da den er koblet opp med en veldig skjør optisk fiberkabel. TV-boksen er derimot personlig og skal leveres tilbake til Telia ved flytting. Når nye beboere flytter inn, må Telia kontaktes for å få utlevert ny TV-dekoder-boks og for å aktivere bredbåndet.


Fiberkabelen som går til den hvite media converter-boksen på veggen (vanligvis en rød/oransje-kabel), er lett å knekke. Denne må derfor ikke røres av beboerne. Fiber converter-boksen må heller ikke demonteres eller flyttes av andre enn fagfolk. Kostnader etter brudd på fiber vil belastes den aktuelle leiligheten.

Share by: